Translate

Μαρία Μοντεσσόρι


“The child has a different relationship with his environment than we do. The child absorbs what is happening around him. The things he sees he doesn't just remember, they form part of his soul”

Maria Montessori

Μαρία Μοντεσσόρι

Ιταλίδα παιδαγωγός, φιλόσοφος και γιατρός η Μαρία Μοντεσσόρι (1870-1952), σε μια εποχή που ήθελαν τα παιδιά καρφωμένα στα θρανία, εκείνη  σεβάστηκε την προσωπικότητα όλων των παιδιών ανεξάρτητα από το νοητικό τους δυναμικό. Η καταγωγή ήταν από οικογένεια της μεσαίας τάξης, η οποία ήταν συντηρητική στις απόψεις της για τη μόρφωση των κοριτσιών. Η μητέρα της όμως ήταν μορφωμένη, κάτι που βοήθησε τη Μοντεσσόρι να θεωρεί αδιαπραγμάτευτο το δικαίωμά της για μόρφωση και έτσι να ξεπεράσει τα απαγορευτικά όρια της εποχής της, λόγω του φύλου της.

Ήταν η πρώτη γυναίκα που σπούδασε ιατρική στο Πανεπιστήμιο της Ρώμης και η πρώτη απόφοιτος στην πατρίδα της. Τάραξε τα νερά του παιδαγωγικού κόσμου και έγινε γνωστή για την επαναστατική  μέθοδο που φέρει το όνομά της και εστιάζει στην αυτονομία και την ανάπτυξη του παιδιού σε ένα δομημένο περιβάλλον. Εργάστηκε με όλα τα παιδιά (τυπικά, με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες,  με ειδικές ανάγκες ) παρατηρώντας τα, αναπτύσσοντας τις παιδαγωγικές της μεθόδους και ιδρύοντας το Casa dei Bambini (Σπίτι των παιδιών). Ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο, διαδίδοντας τις ιδέες της και ιδρύοντας σχολεία.

   Η μέθοδός της βασίζεται στην αρχική πεποίθηση ότι τα παιδιά έχουν μια φυσική τάση για μάθηση και ανάπτυξη. Επιπροσθέτως, εστιάζει στην αυτονομία, την ελευθερία της επιλογής, αλλά και την ατομική ανάπτυξη του κάθε παιδιού. Τα τεχνικά μέσα που χρησιμοποιεί είναι σχεδιασμένα από ειδικά σχεδιασμένα υλικά, έτσι ώστε να βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν τις γνωστικές, κινητικές και κοινωνικές τους δεξιότητες. Τέλος η μέθοδός της δίνει έμφαση στην πρακτική εμπειρία, καθώς και την εργασία σε ομάδες.

  Υποστήριζε την ελευθερία του παιδιού μέσα όμως από την πειθαρχεία στην οποία βασίζονταν οι μέθοδοί της. Επιπροσθέτως, αρχές της ήταν η εσωτερική και εξωτερική τάξη  στη συγκρότηση του ανθρώπου, ο σεβασμός, η ατομική προσπάθεια, η συνεργασία, η χαρά της μάθησης, η άσκηση και η ανάπτυξη δυνατοτήτων που μπορούν να συνθέσουν τα θεμέλια για μια ισορροπημένη, ευτυχισμένη και επιτυχημένη ζωή.

  Η Μαρία Μοντεσσόρι τιμήθηκε με το Βραβείο Νόμπελ το 1949, η UNESCO αναγνώρισε τη μέθοδό της ως μια από τις αποτελεσματικότερες παιδαγωγικές προσεγγίσεις σε όλο τον κόσμο. Η παιδαγωγική μέθοδος της Μαρία Μοντεσσόρι έχει εφαρμοστεί σε χιλιάδες σχολεία επηρεάζοντας τη ζωή και το μέλλον εκατομμυρίων παιδιών.


 

9 σχόλια:

  1. I remember studying Montessori. Thanks for the lovely post.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  2. The Montessori schools have the right idea. It allows a child to learn at their own rate and encourages them to do well.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. We have quite a few Montessori Nursery Schools here in the UK.

    All the best Jan

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κίνητρα μάθησης

Χρόνος ανάγνωσης: 4:30΄ Λέξεις: 1060 Τι ωθεί  αλήθεια τα άτομα να κάνουν ενέργειες ως προς την εκπλήρωση των στόχων τους; Τι ωθεί  έναν ...