Translate

Οργάνωση Μελέτης

Οργάνωση μελέτης

Λέξεις: 
Χρόνος Ανάγνωσης: 2΄.00

Τα τελευταία χρόνια η εκπαιδευτική κοινότητα βιώνει νέες προκλήσεις σχετικά με την ανταπόκριση των μαθητών στη διδασκαλία, λόγω της αύξησης των δυσκολιών  στη συγκέντρωση προσοχής, του  αυξημένου φόρτου εργασίας στα ακαδημαϊκά έργα, των δυσκολιών μάθησης, καθώς και της επικράτησης της εικόνας στην ψηφιακή εποχή.

Η σχολική μελέτη είναι μια σημαντική διαδικασία για την ανάπτυξη των γνωστικών και κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών. Η σωστή οργάνωση της μελέτης μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα τα μαθήματα, να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους στα ακαδημαϊκά έργα και  τελικά να αποκτήσουν θετική στάση απέναντι στη μάθηση.

Βασικός πυλώνας για την εξέλιξη των μαθητών στη νέα εποχή είναι η ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους για την απόκτηση γνώσης και όχι η απλή μεταφορά της στο πλαίσιο ενός παλαιού δασκαλοκεντρικού συστήματος μάθησης.

Συμβουλές  για την οργάνωση μελέτης στο οικογενειακό περιβάλλον, παιδιών στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου:

  • Δημιουργήστε μαζί με το παιδί ένα κατάλληλο περιβάλλον μελέτης. Το περιβάλλον μελέτης πρέπει να είναι ήσυχο και χωρίς περισπασμούς. Το παιδί πρέπει να έχει πρόσβαση σε όλα τα απαραίτητα υλικά, όπως βιβλία, γραφική ύλη, υπολογιστή κ.λπ.
  • Καταρτίστε μαζί με το παιδί ένα πρόγραμμα μελέτης (οπτικοποιημένο και αναρτημένο) . Αυτό θα βοηθήσει το παιδί να οργανώσει το χρόνο του, να είναι συνεπής, να συγκεντρωθεί στους στόχους του  και να αποφύγει την υπερκόπωση. Το πρόγραμμα πρέπει να είναι ρεαλιστικό και προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του παιδιού.
  • Δώστε προσοχή στον τρόπο με τον οποίο το παιδί σας μαθαίνει καλύτερα. Μερικά παιδιά μαθαίνουν οπτικά, ενώ άλλα ακουστικά ή κιναισθητικά. Προσαρμόστε τις μεθόδους διδασκαλίας σας ώστε να ταιριάζουν στο μαθησιακό τους στυλ.
  • Τοποθετήστε ένα ρολόι στον χώρο της μελέτης, έτσι ώστε το παιδί να υπολογίζει/προγραμματίζει το χρόνο που έχει να διαθέσει για κάθε μάθημα.
  • Διδάξτε στο παιδί πώς να διαβάζει αποτελεσματικά. Είναι χρήσιμο να μάθει να διαβάζει προσεκτικά, να κατανοεί το κείμενο και να κάνει περίληψη.
  • Ενθαρρύνετε με θετική στάση το παιδί να κάνει ερωτήσεις. Δεν πρέπει να ντρέπεται να ζητήσει βοήθεια όταν δυσκολεύεται να κατανοήσει κάτι.
  • Τα παιδιά του δημοτικού σχολείου μαθαίνουν καλύτερα μέσα από πρακτικές εμπειρίες. Διεξάγετε επιστημονικά πειράματα, ασχοληθείτε με έργα τέχνης και χειροτεχνίας ή κάντε περιπάτους στη φύση για να κάνετε τη μάθηση πιο διαδραστική.
  • Βοηθήστε το να διαχειριστεί το άγχος του. Το άγχος μπορεί να δυσκολέψει την απόδοση του παιδιού στη μελέτη. Μιλήστε για τα συναισθήματά του και βοηθήστε το να αναπτύξει υγιείς στρατηγικές αντιμετώπισης του άγχους.
  • Αναρτήστε έναν πίνακα επιβράβευσης με αυτοκόλλητα για την κατάκτηση του κάθε στόχου. 
  • Μείνετε ενημερωμένοι για τα εκπαιδευτικά πρότυπα και τις απαιτήσεις της τάξης του παιδιού σας, ώστε να διασφαλίσετε ότι ανταποκρίνεται στις κατάλληλες προσδοκίες του επιπέδου της τάξης.

Η οργάνωση μελέτης είναι μια σημαντική δεξιότητα η οποία είναι απαραίτητο να καλλιεργηθεί από νωρίς στην παιδική ηλικία. Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές να οργανώσουν τη μελέτη τους, παρέχοντας τους τις απαραίτητες συμβουλές και υποστήριξη. Να θυμάστε όμως ότι αυτό που λειτουργεί για ένα παιδί μπορεί να μην είναι αποτελεσματικό για ένα άλλο, επομένως να είστε ανοιχτοί στην προσαρμογή της προσέγγισής σας όπως απαιτείται για να καλύψετε τις ατομικές ανάγκες και το στυλ μάθησης του παιδιού σας.

Μη επαγγελματική χρήση. 
Μόνο για σκοπούς ενημέρωσης και με αναφορά του δημιουργού.
                                                  https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ 


Βιβλιογραφικές Αναφορές

Hyde, J. S., Else-Quest, N. M., Alibali, M. W., Knuth, E., & Romberg, T. (2006). Mathematics in the home: Homework practices and mother–child interactions doing mathematics. The Journal of Mathematical Behavior25(2), 136-152.

Villa, R. A., Thousand, J. S., & Nevin, A. (2008). A guide to co-teaching: Practical tips for facilitating student learning (Vol. 2). Thousand Oaks, CA: Corwin Press.

Oppermann, E., Lehrl, S., & Burghardt, L. (2023). Associations between preschool quality and children's social-emotional development until 2nd grade of elementary school. Early Childhood Research Quarterly63, 133-144. Doi: https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2022.12.002




 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κίνητρα μάθησης

Χρόνος ανάγνωσης: 4:30΄ Λέξεις: 1060 Τι ωθεί  αλήθεια τα άτομα να κάνουν ενέργειες ως προς την εκπλήρωση των στόχων τους; Τι ωθεί  έναν ...